Software voor beheer van materiaal en materieel

We willen bedrijven en organisaties een beter inzicht geven in hoe er wordt omgegaan met hun groot en klein materiaal. Waar het is, wanneer het door wie gebruikt is en wat de historiek ervan is.

Materiaalbeheer: opvolging van gereedschap & verbruiksgoederen

MIRA SOFTWARE voor materiaalbeheer, materieel, gereedschap, opvolging en gereedschapsbeheer, stelt u in staat om het gebruik en verbruik van al uw apparaten, toestellen, verbruiksgoederen etc. te registreren op werknemer, klant, project, locatie, afdeling etc. U krijgt snel een overzicht van het gebruik binnen uw bedrijf of organisatie. Wie? Wat? Waar? Wanneer? Hoe lang? Hoeveel? Waar? Alles op een zeer eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier.

Maar daarnaast is er natuurlijk nog veel meer!

Omdat we hier over een totaaloplossing voor materiaalbeheer en administratie spreken, kan u ook al uw onderhoud, herstellingen, keuringen en andere periodieke acties van uw gereedschap beheren. Op die manier wordt nooit meer iets te laat gekeurd, hersteld of onderhouden. Bovendien heeft u steeds een overzicht over de kosten per toestel, periode of werknemer.

Koopt u soms materiaal te laat of dubbel aan? Wilt u weten wie wat het laatst heeft gebruikt? Verliest u tijd én geld met het zoeken naar materiaal ondanks het feit dat het goed in uw hoofd of dat van uw mensen zit? Wilt u weten wie het meest grijpvoorraad heeft verbruikt? Wie wat heeft stuk gemaakt? MIRA Software geeft u hiervan een duidelijk overzicht zonder extra administratieve belasting voor u of uw medewerkers.

Maak kennis met de vier modules van MIRA Software:

Een overzicht van de functies

Uiteraard kunnen we hier niet alle mogelijkheden en functies opsommen. Om u toch een beetje een idee te geven, vindt u hier de belangrijkste. U kan ons voor verdere info steeds contacteren.

Snel en eenvoudig registreren

Registreer gebruik en verbruik zeer snel door scanning op naam van persoon, ploeg, project, klant, …

Opvolging en consultatie

Wie gebruikt wat? Waar? Wanneer? Via eenvoudige overzichtslijsten beheert u het persoonlijk materiaal.

Kosten en beheer

Hoeveel kost ons materiaal en hoeveel brengt het op? Bereken automatisch de kost per dag, de vaste kost en de kosten per werknemer.

Reservaties en pickinglijsten

Reserveer materiaal voor een bepaalde periode, project, klant… Verkrijg een onmiddellijk overzicht van de beschikbaarheid.

Voorraadbeheer

Volledig voorraadsysteem met waarschuwingen, historiek, bestelhorizon en minimum stock waarbij orders kunnen geplaatst worden via bestellijsten of -bonnen.

Onderhoud en herstellingen

Plan periodiek onderhoud voor gereedschap en/of rollend materieel en mis nooit een keuring of onderhoud. Ook herstellingen en bijhorende kosten kan u registreren.

Voor wie?

Onze software wordt gebruikt in zeer veel sectoren en is in principe inzetbaar in elke organisatie, GROOT of KLEIN, waar materiaal, materieel, handgereedschap, verbruiksgoederen e.d. bewegen. Mira is nuttig voor iedereen die een beter overzicht wil van wie wat gebruikt of verbruikt, welk gereedschap er wordt uitgeleend, meegegeven en/of teruggebracht en voor iedereen die reservaties van materiaal wil organiseren een beter administratieve opvolging van onderhoud, herstellingen en kosten wil en een totaalpakket voor opvolging van voorraad zoekt.

Bouwbedrijven

 

Installatietechniek

 

Overheid en lokale besturen

 

Maritieme sector

 

Onderwijs en cultuur

 

Maar ook… andere bedrijven!

 
Scanning

Snel & foutloos

Onze software werkt uitstekend met bar – en/of QR codes voor zeer snelle en eenvoudige registratie van gebruik en verbruik. Net zoals aan de kassa in de supermarkt!

Administratie

Eenvoudig

Koppel documenten, foto’s, bijlagen, aankoopfacturen, attesten etc. aan uw gereedschap. Beheer de attesten en certificaten van uw materiaal en/of medewerkers.

MIRA Software is een product van IZIT bv

Interesse in een demo?