Software voor beheer materiaal & stock

Welk materiaal hebben we liggen en wie gebruikt het? Wat? Waar? Wanneer? Hoe lang? hoe veel? ...

Materiaalbeheer. Opvolging van gereedschap en verbruiksgoederen.

MIRA SOFTWARE voor materiaalbeheer, materieel opvolging en gereedschapsbeheer, stelt u in staat om het gebruik en verbruik van al uw apparaten, toestellen, verbruiksgoederen etc. te registreren op werknemer, klant, project, locatie, afdeling etc. U krijgt snel een overzicht van het gebruik binnen uw bedrijf of organisatie.Wie? Wat? Waar? Wanneer? Hoe lang? Hoe veel? Waar? Alles op een zeer eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier.

Maar daarnaast er is natuurlijk nog veel meer!

Omdat we hier over een totaaloplossing voor materiaalbeheer en administratie spreken, kan u ook al uw onderhoud, herstellingen, keuringen en andere periodieke acties beheren. Op die manier wordt nooit meer iets te laat gekeurd, hersteld of onderhouden. Bovendien heeft u steeds een overzicht over de kosten per toestel, periode of werknemer. Koopt u soms materiaal te laat of dubbel aan? Wil u weten wie, wat het laatst heeft gebruikt? Verliest u tijd én geld met het zoeken naar materiaal ondanks het feit dat het goed in uw hoofd of dat van uw mensen zit? Wil u weten wie het meeste grijpvoorraad heeft verbruikt? wie wat heeft stuk gemaakt? MIRA SOFTWARE geeft u hiervan een duidelijk overzicht, zonder extra administratieve belasting voor u of uw medewerkers. Het volledig pakket is samengesteld uit verschillende modules, waardoor het ook voor uw organisatie bruikbaar is. De modules zijn afzonderlijk te verkrijgen en kunnen worden samengesteld naar uw noden en behoeften. U doet hierdoor aan accuraat materiaalbeheer en kan eenvoudig stock en grijpvoorraad opvolgen.

Niet sectorgebonden!

Onze software wordt gebruikt in zeer veel sectoren en en is in principe inzetbaar is in elke organisatie waar materiaal, materieel, handgereedschap, verbruiksgoederen e.d. bewegen. Bouwbedrijven, medische bedrijven, steden en gemeenten, technische scholen, mediabedrijven, audiovisuele organisaties, verhuurbedrijven, vzw’s en NGO’s, enz. Mira is nuttig voor Iedereen die een beter overzicht wil van wie wat gebruikt of verbruikt, wat er wordt uitgeleend, meegegeven en/of teruggebracht. Iedereen die reservaties van materiaal wil organiseren een beter administratieve opvolging van onderhoud, herstellingen en kosten wil en een totaalpakket voor opvolging van voorraad zoekt.

Een overzicht van de functies

Uiteraard kunnen we hier niet alle mogelijkheden en functies opsommen. Maar om u toch een beetje een idee te geven vindt u hier de belangrijkste. Uiteraard kan u ons voor alle verdere info steeds contacteren

Snel en eenvoudig registreren

Registreer gebruik en verbruik zeer snel door scanning op naam van persoon, ploeg, project, klant, ….

Kosten en beheer

Hoeveel kost ons materiaal en hoeveel brengt het op? Kost per dag. Vaste kost. kosten per werknemer, …

Opvolging en consulatie

Wie gebruikt wat? Waar, wanneer? … eenvoudige overzichtslijsten. beheer van persoonlijk materiaal.

Onderhoud en herstellingen

Periodieke acties en waarschuwingen. Opvolgingen herstellingen en berekening kosten.

Vorraadbeheer

Volledig voorraadsysteem met waarschuwingen, historiek, bestelhorizon en minimum stock.

Reservaties en pickinglijsten

Materieel reserveren voor een bepaalde periode, project, klant, … Onmiddellijk overzicht van beschikbaarheid.

Scanning

Snel & foutloos

Onze software werkt uitstekend met bar – en/of QR codes voor zeer snelle en eenvoudige registratie van gebruik en verbruik. Net zoals aan de kassa in de supermarkt!

VereenvoudigDe

Administratie

Koppel documenten, foto’s en bijlagen aan uw gereedschap. Aankoopfacturen, Attesten, … Beheer attesten en certificaten van uw materiaal en/of medewerkers.